“…ben kadınlarla birlikte oluyorum dediğim an o aleti öyle bir içime soktu ki…”

by jinekolojiksiddet

Lezbiyen bir kadın olarak olabildiğince az uğradığım, uğramak istediğim bir yer jinekologlar. İki kere gittim şimdiye kadar aslında çok daha sık uğrayıp genel kontroller yaptırabilirim ama gitmek istemiyorum, tavırlar can sıkıcı olabiliyor. İlkinde reglim gecikmişti yıllar oldu 16-17 yaşında filandım. Henüz aileme açık değildim yani lezbiyen olduğumu söylememiştim. Kadın jinekolog doğrudan karından bir muayene yaptı, ona göre zaten bakire idim sormadı bile. Tüm soruları üstü kapalıydı anlamakta zorlanıyordum. Aklımda kalan tek şey böyle gecikmelerin olabileceği oldu. Sonraki jinekolog görüşmem bu olaydan yıllar sonra 22-23 yaşında iken oldu. Kadın jinekolog tercih etmiştim yine, kadın tam bir felaketti! Annemle gittim yine ama bu sefer annem zaten beni biliyordu. Ufak bir rahatsızlığım vardı. Sıra bekledik sonra girdik içeri. İçerde giriş bölümünde bir sürü hemşire muhabbette, bana bakışları gayet ahlakçı bir yerdendi ve hemşire sordu evli misiniz hayır ve bakışlar çok daha netleşti, bir de annesiyle gelmiş dediler sanki içlerinden anneme de aynı bakışı attıklarında. Neyse annem o kısımda kaldı ben içeri geçtim. Kadın çok ilgisiz sorular soruyor, inanılmaz gerildim, o sandalyeye mecbur muyuz? başka bir muayene koltuğu olamaz mı? Koltuğun kendisi çok rahatsız edici bir kere. Kadın önce evli misin, hayır dedim. bakire misin, hayır. erkek arkadaşın var mı dedi hayır dedim. sonra alaylı bir şekilde en son ne zaman bir erkekle birlikte oldun dedi, ben de erkeklerle birlikte olmuyorum dedim. bir süre bu cümlemi algılamadı. nasıl yani dedi. bu arada etrafımda dolanıp bir takım hazırlıklar yapıyor. tam bu nasıl yani dediğinde bacak aramda ve elinde penise benzer şeffaf bir alet var. ben kadınlarla birlikte oluyorum dediğim an o aleti öyle bir içime soktu ki böyle bir acı olamaz! kadın resmen nefreti kustu. muayeneyi kısa sürede tamamlayıp test sonucu filan geveledi, gözlerime bakmadan çıkabilirsin dedi. Ama tabii bir taraftan bir bilinirlik yarattığım için yüzümde bir tebessüm vardı, çünkü o jinekologda diğerleri de bilmeli ki lezbiyenler var ve bizler kadın kadına ilişki yaşıyoruz ve hetero kadınlardan farklılıklarımız var. Bu çok eksik kalan bir alan. Her kadının hetero olduğu varsayılarak cinsel tedavi yaklaşımları var. Sonrasında test sonucuyla geldiğimde artık o hemşirelerin hepsi bana çok daha garip bakmaktaydı, doktor hasta etiği ortadan kalkmış görünüyordu!Umarım etik ve bilimsel yaklaşımı benimsemiş jinekologlar vardır da lezbiyenler üzerine araştırma yapar, farklılıklarımıza göre bize çözümler üretir ve en basiti insan gibi davranır.