“…İstemememe rağmen…”

by jinekolojiksiddet

Benim hikayem bir kurtaj hikayesi. Oldukca mucizevi bir bicimde hamile kaldiktan sonra gebeligi sonlandirmak uzere bir Tıp Fakultesi’ne basvurdum. Evli degildim ama Turkiye sartlarında oldukça ender olabilecek bir biçimde hem ailem hem de erkek arkadaşım yanımdaydı tüm süreçte. Gebeliği sonladırmak istediğimden emin olmama rağmen hiç kolay bir süreç değildi. Ve doktorum sağolsun bu süreci zorlaştırmak için elinden geleni yaptı.  Kürtajdan önceki gün ultrason muayenesine girdim. Doktorum fetusu görmek isteyip istemediğimi sordu, görmek istemedim. Kalp atışını dinletmeyi önerdi reddettim. Muayeneye devam ederken beni hiç anlamadığını, kadınların kariyer uğruna bebeklerinden vazgeçmelerinin ne kadar saçma olduğunu vs anlattı. Garip olan kendisi bir kadındı, profesordu. Anneliğin ne kadar zor olduğunu biliyor olmalıydı. O kadar kötü hissediyordum ki tek kelime etmedim. Sonra kendisi odadan çıkarken bana en büyük kazığını attı. Görmek istemememe rağmen ultrason ekranını tamamen muayene koltuğuna doğru çevirmişti ve ekran kapalı olması gerekirken, ekranda fetusun fotosu vardı. Yine sustum. Görüntü benim görmem için kaydedilmiş ve orada bırakılmıştı. İstemememe rağmen… Sanırım o görüntü bir tokat ile eşdeğer benim için. Ekrandaki sadece 8 haftalık bir fetustu oysa. Kürtaj hakkında emindim evet. Ama yine de görmek istememiştim. Doktorum bu hakkımı elimden aldı bile isteye. Ertesi gün kürtaja girerken seni hala doğurtabilirim diye kendince şakalar yapıyordu. Benden hemen önce kürtaja giren kadına da yapmış aynısını. Orada ameliyathane önünde konuşurken anlatmıştı kadın. İKinci bebeğine hamile kalmış, ilki çok küçükmüş istemiyormuş. Bir gün önce geldiğinde yarın seni burada görmek istemiyorum diye uğurlamış kendisini…