“onlarca kadın belden aşağısı çıplak(altımıza kirli çarşaflar sarmak zorunda kaldık) şekilde sıraya dizilip bekletılıyorlar”

by jinekolojiksiddet

Ben 25 yasında üniversite mezunu bekar bir kadınım. İstanbulda yaşıyorum. Son 3 yıldır yumurtalıklarımda 7 cm’e kadar çıkan kistlerden dolayı birçok doktora gitmek durumunda kaldım. Bianetin haberinde de okuduğum üzre, sizin de malumunuz olan bakıre mısınız sorusu yerıne yasım itibarıyle dik bakıslar eşliğinde evli misin sorusunun sorulması oldukça sinir bozucu ve aşağılayıcı bir durumdur. Bu soruya her zaman dik durarak sadece, bakire değilim şeklinde cevap verdim. Malesef bu acınacak bir durumdur. Ayrıca bir keresinde Istanbul’da bir devlet hastanesine* gitmiştim. Hiç abartmıyorum onlarca kadın belden aşağısı çıplak(altımıza kirli çarşaflar sarmak zorunda kaldık) şekilde sıraya dizilip bekletılıyorlar. Bekledıklerı yer ise doktor dışındaki alakasız görevlılerın dahi girip çıktıgı kapının her seferınde ardına kadar açılıp kapandıgı, muayene bölmesine giren kadınların catala çıktıklarında mahremıyetlerını doktora değil sankı kamuya açtıkları hissini uyandıran bir garip muayenehane. Tabi yaşım itiberiyle etrafımdakı teyzelerın bana bakıp vajınal muayeneye gireceğim için garip bakışlar eşliğinde sen şey misin? (sanırım kız değil de kadın mısın demek istediler) demelerinden hiç bahsetmiyorum.

*Hastanenin adini gizli tutuyoruz.