…”Sen seks yapmıyor musun?”…”Dırdır etmeyeceksin o zaman”…

by jinekolojiksiddet

19 yaşındayım,İstanbul’da yaşıyorum,üniversite öğrencisiyim.1 yıl önce özel bir hastanenin acil servisine gittim.Çünkü vajinamın içinde prezervatif kalmıştı.Oldukça gergindim,çünkü başıma böyle birşey gelmemişti.Yanımda annemle görüştüğüm doktor çok sinirliydi,telefonda biriyle kavga ediyordu.Telefonu kapatıp şikayetimi sorduğunda anlattım,kaç saat geçtiğini söyledim.6 saat geçmişti sadece.Doktor sert bir dille “Aferin,hamile kal ya da enfeksiyon kap ta göreyim” dedi.6 saatte bunların ikisinin de olması bildiğiniz gibi imkansız,ilaç kullanıldığı takdirde.Ama bunu söyleyen bir doktor olduğu için gerginliğim iyice arttı.Muayene de prezervatifi çıkarmadan önce zaman istedim kendimi rahatlatmak için.”Sen seks yapmıyor musun?”dedi,şaşkınlıkla baktım.”Dırdır etmeyeceksin o zaman”dedi.Çıkardı ve hiçbirşey demeden reçetemi yazdı.O an şok içinde kendisine hiçbirşey diyemedim.Anneme anlattım odadan çıkınca,doktoru hastane yönetimine şikayet ettik.Ama orada yaşadığım can acısından(kendimi rahatlatmamı beklemeden gereksiz bir hızda yapmıştı işlemi)daha sonraki rutin jinekoloji muayanelerim benim için zor oldu çünkü her seferinde kendimi çok kastım.   Hastane yönetimi söz konusu doktor hakkında işlem yaptı mı bilmiyorum,şimdilerde keşke peşini bırakmasaydım diyorum.Ama o an sadece bu iş başımdan gitsin diye bakıyordum.Daha sonra görüştüğüm bir jinekolog bu olayın çok sıradan ve korkulacak bir durum olmadığını söyledi tabii ki.O doktorun bu uygulaması ve tavrı,hem meslek hem insanlık anlamında çağ dışı ve kabadır.